OPINIOWANIE


Poradnia wydaje opinie w sprawach:

  • o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej przez dziecko, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat 
  • odroczenia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego w danym roku szkolnym
  • o możliwości spełniania przez dziecko obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego
  • odroczenia spełniania obowiązku szkolnego w danym roku szkolnym przez dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – 
  • dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia 
  • pierwszeństwa w przyjęciu ucznia dla kandydata do szkoły ponadpodstawowej lub branżowej szkoły II stopnia z problemami zdrowotnymi
  • przystąpienia ucznia lub absolwenta odpowiednio do sprawdzianu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej lub egzaminu maturalnego w warunkach i formie dostosowanej do indywidualnych potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych 
  • o specyficznych trudnościach w uczeniu się 
  • zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego
  • o potrzebie objęcia ucznia zindywidualizowaną ścieżką kształcenia 
  • o potrzebie objęcia ucznia pomocą w formie klasy terapeutycznej 
  • indywidualnego toku nauki lub programu nauki 
  • przyjęcia ucznia do oddziału przysposabiającego do pracy 
  • objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu, szkole lub placówce 
  • zawarcia umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego z osobą, która nie ukończyła ośmioletniej szkoły podstawowej, lub z osobą nie mającą 15 lat, która nie ukończyła ośmioletniej szkoły podstawowej, w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu 
  • umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego odbywanego w formie przyuczenia do wykonywania określonej pracy z osobą, która ukończyła 15 lat i nie ukończyła ośmioletniej szkoły podstawowej 
  • dotycząca braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych 
  • inne opinie 


Poradnia wydaje opinie w powyższych sprawach po przeprowadzeniu pełnej diagnozy psychologicznej i pedagogicznej.

W celu uzyskania informacji o funkcjonowaniu dziecka/ucznia Poradnia może zwrócić się do dyrektora  placówki, do której dziecko/uczeń uczęszcza, o wydanie opinii przez nauczycieli,  informując o tym wnioskodawcę.